marți, 18 noiembrie 2008

Cum indexeaza Yahoo

Sau, mai exact, cum nu indexează.

Una dintre cele mai semnificative schimbări petrecute în ultimii ani în motorul de căutare de la Yahoo este faptul că el nu mai afișează datele obținut din surse externe, deși beneficiază de un suport destul de solid de resurse interne pe care să se bazeze. Este cunoscut faptul că Yahoo a cumpărat servicii ca Overture, AltaVista, Alltheweb și baza de date Inktomi și, de asemenea, a consolidat numeroasele programe de înscriere de site-uri pe care le deținea deja. Înainte de a înscrie un site în Yahoo, webmaster-ii și SEO-ii trebuie să fie conștienți de o serie de elemente ce trebuie optimizate corespunzător. De asemenea, în majoritatea cazurilor, o persoană reală va efectua un review al site-ului înainte ca acesta să fie inscris, deci o practică bună ar fi reverificarea conținutului și a task-urilor de optimizare.

1. Ca și numeroase alte motoare de căutare, Yahoo urmărește tag-urile de title și description, căutând cuvinte cheie relevante în acestea. Ca și în cazul Google, un titlu corect conține cel puțin un cuvânt cheie sau o frază cheie și o mențiune asupra subiectului pe care îl tratează pagina. De asemena, un tag de description bine scris este important pentru Yahoo. De asemenea, deși se știe că keyword-urile specificate în tag-ul meta nu au o mare importanță, Yahoo încă le mai acordă un credit minimal.

2. Conform purtătorului de cuvânt al Overture (deținut de către Yahoo), Jennifer Stephens, spider-ul Yahoo, SLURP, funcționează în mare parte ca și Google-bot, urmărind fiecare link pe care îl găsește pe pagini și citind informațiile pe care le găsește în acest proces. De aceea, webmaster-ii trebuie să creeze site-uri ale căror interfețe web să dețină path-uri clare de link-uri pentru ca spider-ul Yahoo să le urmeze.

3. Densitatea cuvintelor cheie a avut un efect semnificativ pentru Inktomi si se pare că s-a păstrat și la Yahoo. Densitatea cuvintelor cheie se referă la raportul dintre numărul de cuvinte cheie și restul cuvintelor non-cheie din text, titlu, texte anchor și tag-uri meta. Acest raport poate varia de la sector de interes la sector, dar este de cele mai multe ori un important criteriu pentru a obține poziționări mai bune decât competiția.

4. Înscrierile la Yahoo sunt radical diferite astăzi decât erau în anii trecuți. Yahoo permite și înscriere neplătite, prin programele Overture Site Match și Site Match XChange, dar nu rescanează atât de des site-urile ce au fost înscrise prin metode gratuite. Din moment ce prețul înscrierii unui site în Site Match este atât de mare și nu garantează înscrierea lui în motorul de căutare după review, webmaster-ii pot încerca să profite de avantajelor gratuite de înscriere, dacă nu au un conținut al site-urilor care să se schimbe foarte frecvent. Principalul "pont" în acest caz este înscrierea fiecărei pagini a site-ului, una câte una. Acest proces ar trebui, totuși extins la câteva zile, pentru a nu-i face pe cei de la Yahoo să creadă că se "profită" de serviciul lor gratuit :)

Niciun comentariu: