joi, 27 noiembrie 2008

The glossy side of Google

La început, mă gandisem ca ar fi o idee bună să scriu despre Flash, si cum a devenit el mult mai indexabil în ultima perioadă; am inceput sa fac şi un mic research, moment în care m-am gândit că poate ar trebui să îmi verific contul de Gmail (sunt unul dintre oamenii ăia cu fundul în două luntre, care nu se pot hotarî dacă să Gmail sau să Yahoo, aşa că le păstrează pe amândouă).

Mi-a atras atenţia un banner destul de discret din partea de sus a ecranului, care mă invita să încerc noile teme pentru Gmail. Ceea ce am şi făcut, în minutele care au urmat (în loc să continui research-ul pentru articolul meu serios). Şi da, am ajuns la concluzia că acum pot să îmi fac mailboxul roz cu floricele (ehem...negru, cu scris console-style, verde :P). Îmi place faptul că oamenii ăştia găsesc continuu metode de a menţine interesul utilizatoilor, chiar dacă asta înseamnă să le ofere eye-candy sau pur şi simplu gadgeturi de care nici nu ştiau că au nevoie.

Acum dacă stau şi mă gândesc, nu e o chestie chiar atât de existenţială faptul că pot să îmi citesc mailurile pe un fundal în picăţele, dar faptul că o companie precum Google (care până acum a fost axată mai mult pe funcţionalitate decât pe felul cum arată produsele sale) a decis să facă acest pas, îmi dă de gândit. E clar că web-ul actual devine din ce în ce mai personalizat, că utilizatorii îşi doresc să îşi pună amprenta cât mai mult în aplicaţiile lor favorite, şi acest lucru se simte în felul cum evoluează interfeţele web (yup, here's the magic word again).


Din ce am aflat eu până acum, se pare că oricum fanii înrăiţii Google găsiseră un mod de a-şi personaliza mailboxul, prin intermediul extensiilor de Firefox, IceWeasel şi Flock (una dintre aceste extensii fiind şi Google Redesigned), deci era doar o chestiune de timp până să se pună în aplicare ideea şi în mod oficial.

Pentru mai multe detalii despre Gmail Themes, click here, sau pur şi simplu accesaţi-vă căsuţa de mail şi jucaţi-vă puţin cu skinurile pe care le oferă până acum.

All this being said, mă întorc la casuta mea de mail colorată, iar articolul despre Flash probabil o să fie într-o ediţie viitoare.

3 comentarii:

miChou spunea...

Actually, dintre companiile mari oferitoare de servicii pe net Google mi s-a părut una din cele mai commited către uzabilitate și interfețe prietenoase (și frumoase de cele mai multe ori). Ei au învățat că o interfață bună nu înseamnă neapărat bling ci a-l lăsa pe utilizator să-și facă treaba repede și bine. Lucru pe care cei de la Yahoo nu l-au înțeles și continuă să nu-l înțeleagă (dacă e un lucru pe care nu-l suport, ăla e „noul Yahoo mail” care e lent ca un melc și prost tot la fel X( )
Eu aștept cu nerăbdare momentul când o să putem să ne facem propriile teme de gmail (ceva-mi spune că e vorba doar de niște CSS magic :) )

Ana Vinatoru spunea...

Momentul ala in care o sa poti sa iti tragi ciupercute colorate pe mail nu mi se pare chiar atat de departe :) Sunt de acord cu tine, Google e axat pe usability, dar trebuie sa recunosti ca au pastrat pana acum interfata pur si simplu...clean, fara fancy stuff, si ca e un look care prinde mai mult la tech-people si mai putin la ceilalti. Tocmai asta mi se pare ca fac acum, ca fac un pas catre utilizatorii obisnuiti (nu stiu daca iti aduci aminte despre o conversatie despre o interfata de SAP roz :P). Cat despre Yahoo Mail Beta...it's more of an Alpha to me, la felul cum crapa.

Anonim spunea...

Dacă setăm ca punct de reper pentru „utilizatorul obișnuit” utilizatoru' de Hi5 care-și umple de bling și sclipici homepage-ul, da Google/GMail nu e pentru ei :P
Cred însă că tata s-ar descurca mai bine în GMail decât în Yahoo mail la orice oră din zi și din noapte (și nu, faptul că a terminat Poli acum 35+ de ani nu-l face tehnic :P)